پایان نامه ارشد: اختلالی که پیشرفت تحصیلی را کند می‏کند!

-مدیریت زمان

موفقیت تحصیلی در گرو توجه به «عامل» زمونه؛ زمان درست واسه برنامه ریزی، مطالعه، استراحت، مرور درسا و از همه مهم تر مدیریت زمان در جلسات آزمون ها.

علم آموزانی هستن که با داشتن اطلاعات علمی خیلی بالا به دلیل ناآشنایی با مدیریت زمان در جلسه ی امتحان فرصت نمی کنن به تموم سؤالات جواب دهند.معلمان باید به خاطر داشته باشن که علم آموز فقط با داشتن اطلاعات علمی نمیتونه در امتحانات موفق شه و باید چگونگی مدیریت زمان رو به اشکال مختلف به او آموزش داد.

 

اختلالی که پیشرفت تحصیلی رو کنه می‏کنه!

یکی از ضرورت‏های نظام آموزش موفق، گسترش مهارت های تحصیلی لازم در علم‏آموزانه.فرق در استعدادها و توانایی ‏های عامل تعیین کننده فرق بین علم‏آموزان قلمداد و پس راهبردهای کمی واسه رفع مشکلات و مشکلات یادگیری به اونا ارائه می‏شه اما در سال های گذشته به ویژه با مطرح کردن دیدگاه های شناختی و خیره پردازی، نظرات جدیدی درباره مشکلات و مشکل‏های یادگیری ارائه گردیده.

او اضافه کرد: تحقیقات نشون می‏دهند آموزش‏های شناختی به علم‏آموزان در دبستان باعث می شه که علم‏آموزان مطلب رو بهتر فهمیده و در موقعیتا وقتی با موضوعی روبرو می‏شن، دچار سردرگمی شناختی شده و با درگیر شدن با موضوع، سرعت یادگیری اونا هم در مقایسه با قبل از اجرای آموزش بالا می‏رود.

قاسمی (1391) گفت: علم‏آموزانی که در خوندن مشکل دارن و خواند به عنوان بنیادی‏ترین مهارت تحصیل تحت اثر عوامل روان شناختی قرار داره و در سطح آموزش عالی به عنوان یکی از وسایل مهمی فرهنگی حساب می‏شه، بی هیچ شکستگی، مهارت خوندن می‏تواند یادگیری‏های بنیادی رو افزایش داده و توانایی های تحصیلی رو در سطح بالاتر ارتقاء بده.علم‏آموزانی که از توانایی خواند بالایی برخوردارن خیلی آسون می‏توانند پیشرفت تحصیلی در حال افزایش‏ای رو به نمایش بذارن و از راه موفقیت آموزش خود رو تضمین کنن.

او خاطر نشون کرد: عناصر اصلی خواند رو می‏توان به چند بخش تقسیم بندی شه.

1- درک از خوندن

2- درک کلمه ای از خوندن و مانند حافظه فعالی و توانایی رو می‏توان نام برد و علم‏آموزانی که در زبون شفاهی و خوندن مشکل دارن بیشتر در نوشتن هم مشکلاتی دارن چه بسا دچار ضعف در روان نوشتن، کنه نویسی، نوشتن حروف به شکل شلوغ و در هم بر هم هستن که می‏تواند در سطح یادگیری و پیشرفت تحصیلی اونا اثر داشته باشه و باید این موضوعات به وسیله یک روانشناس بررسی شه و نسبت به بهتر شدن این نواقص اقدامات لازم انجام شه.

متن کامل در سایت زیر :

پایان نامه اثر یادگیری مشارکتی (جیگ ساو) بر مهارت‏های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی علم‏آموزان دختر پایه هفتم شهرستان جم