با این هفت راهکار، روزتان را مانند کارآفرینان آغاز کنید

کارآفرینان لیست کار طولانی واسه انجام در ساعات بیداری شون دارن. مهم چگونگی اولویت بندی این کاراس تا آسیب ای به سفارشات شرکت و سودآوری اون نزنه. می تونین با چند مورد از تجارب Adam Toren (یکی از موسسان سایت YoungEntrepreneur.com) که در زیر آورده شده، آشنا شید:

۱- روزتون رو از شب قبلش شروع کنین

اون با چند سال تمرین و تجربه متوجه شده که با تعیین برنامه مشخص قبل از خواب، می تونه تموم کارای روز بعد رو سر وقت بکنه. قبل از این که به خواب روید، برنامه قرارها و کارایی که روز بعد باید انجام بدین رو چک کنین. اگه لازمه چیزی مانند کیف وسایل باشگاه یا نهار همراه خود ببرین، از شب قبل همه رو آماده کنین تا صبح زود وقت تون واسه آماده شدن تلف نشه.

بعد واسه یه خواب خوب آماده شید و هر وسیله الکترونیکی که ممکنه در طول شب مزاحم آرامش شما بشه رو خاموش کنین تا خواب راحتی داشته باشین.

۲- ورزش کنین

ورزش صبحگاهی به بهتر شدن گردش خون و رابطه پیدا کردن بهتر سیناپسا کمک زیادی می کنه. اگه عادت ندارین صبحا ورزش کنین، این کار در اول واسه شما سخت می کنه؛ اما یقین داشته باشین با ادامه، نتیجه عجیب اونو می بینین.

حتی اگه سحرخیز نیستین، هر زمان که بیدار شدید کفشای تون رو بپوشید و به باشگاه برید یا به مدت نیم ساعت پیاده روی کنین. ورزش و هوای تازه، بدن و مغز شما رو واسه شروع یه روز خوب آماده می کنه.

۳- مغزتون رو آروم کنین

مدیتیشن یا تمرکز در اول صبح واسه مغز شما لازمه. با تنها ۱۰ الی ۲۰ دقیقه تمرکز در اول صبح، روزتون رو با مدیریت قوی شروع کنین.

تحقیقات بسیاری اثر مدیتیشن در برطرف کردن استرس و سازگاری مغز رو ثابت کردن. ذهن تون رو با یه نوع ورزش تمرکزی آماده کنین. می تونین از نرم افزار Headspace واسه آشنایی با مدیتیشن و دیگه ورزشای مثل این استفاده کنین.

۴- منظم باشین

اگه فرد منظمی نیستین از ابزارهایی استفاده کنین که در این کار به شما کمک می کنن. ترلو، اورنوت و WorkFlowy از نرم افزارهایی هستن که به نظم کار شما کمک می کنن. هم اینکه می تونین کسی رو به صورت نیمه وقت استخدام کنین تا در زمان بندی کارا و قرارهای ملاقات به شما کمک کنه. منظم بودن در رسیدن به بیشنیه بهره وری، چیزی لازمه.

۵- تغذیه رو یادتون نره

بدن و مغز شما به غذا نیاز داره. یادتون نره که غذا خوردن بخش مهمی از روزتونه. به نظر ساده میاد اما واقعا کارآفرینان اولین چیزی رو که بین کار ترک می کنن و یا تلاش می کنن که سریع تر اونو به اتمام برسانند، غذاس. حواس تون باشه قربونی این تله نشید.

در طول روز از بین وعده های سالم هم استفاده کنین تا همیشه انرژی لازم واسه کار رو داشته باشین.

۶- زمان خود رو دسته بندی کنین

دسته بندی وقتی (Time Batching)، روشی مؤثر واسه افزایش بهره وری از وقت شما هستش، طوریکه واسه هر دسته از فعالیتای مشابه، زمان مشخصی رو تعیین کرده و در اون زمان، فعالیت دیگری رو انجام ندین تا بتونین به بهترین شکل ممکن از اون بازه وقتی استفاده کنین.

توجه کنین که دست کم یه یا دو ساعت رو به حل مسئله، تفکر، بارش فکری و دیگه مسائل اختصاص بدین تا بتونین مابقی برنامه روزمره رو با بیشترین حد کارآیی به اجرا درآرین.

۷- کار رو به منزل نیارین

در آخر، اگه متأهل هستین کار رو پشت درب منزل رها کنین و به خونواده تون برسین. البته اگه مجرد و جوون باشین می تونین در منزل هم به فعالیتای کاری ادامه بدین.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *