بررسی تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها» – دانلود پایانامه

دانلود پایان نامه

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  مطالعه تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها

تکه ای از متن پایان نامه :

 

به دست آوردن اطلاعات معمولا شامل توسعه­ی یک بانک داده­ها به مقصود ادغام داده­ها از طریق سیستم های شبکه­ای متعدد و یا از منابع خارجی می­باشد. این داده­ها که برای درک رفتار مشتری ضروری می باشد، برای تمامی قسمت­های شرکت قابل دسترس می شوند.

  • ایجاد بانک اطلاعاتی یا پروفایل مشتری

پروفایل مشتری، ویژگی­های آماری، نیازها، خواسته­ها، الگوی خرید، ترجیحات کانال خرید و رفتارهای فردی مشتریان را مشخص می­کند. پروفایل­های مشتریان برای افراد و سیستم­ها در تمامی نقاط تماس با مشتریان، قابل دسترسی می­باشند.

  • طبقه بندی مشتریان هر بخش برمبنای قابلیت سودآوری

قانون 20-80 اظهار می­کند که 80 درصد سود یک شرکت از 20 درصد مشتریان شرکت حاصل می­گردد. پس، احساس می­گردد که شناختن 20 درصد از مشتریانی که بیشترین سودآوری را دارند و توجه­ی خاص به نیازهای فعلی و آتی آنان، ضروری می­باشد. بخش­بندی فراتر از قابلیت سودآوری، برمبنای پروفایل­های مشتریان، به مقصود شناسایی بخش­های مختلف مشتریان مورد نیاز می­باشد. درحالی که بازاریابی «فرد به فرد» به طور فزاینده­ای رواج پیدا می­کند، ممکن می باشد تمایل بیشتری برای هدف­گذاری بخش­های زیادی از بازار را موجب گردد (عباسی و ترکمنی، 1389، ص 63).

  • روانشناختی

از لحاظ روانشناختی مشتریان به 4 طبقه دسته بندی می­شوند:

  1. مشتریان وفادار: مشتریانی که کالای تولیدی شرکت را کاملا بهتر از کالای رقیب می­دانند.
  2. مشتریان نسبتا وفادار: مشتریانی که کالای تولیدی شرکت را کمی بهتر از کالای رقیب می دانند.
  3. مشتریان بی­وفا: مشتریانی که کالای تولیدی شرکت را بهتر از کالای رقیب نمی­دانند.
  4. مشتریان وفادارِ رقیب: مشتریانی که کالای رقیب را کاملا بهتر از کالای تولیدی شرکت می دانند.

نکته­ی مهم دیگر در اولویت­بندی مشتریان با در نظر داشتن «جاذبه ی مشتری» می باشد. جاذبه­ی مشتری بایستی از چهار منظر مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار گیرد:

  • کسب و کار مشتری

 مطالعه تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها»

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد:مطالعه تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها» (مطالعه موردی: شرکتهای تولیدی صادرکننده استان اردبیل)