بررسی تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها» – پایانامه کارشناسی ارشد

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  مطالعه تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها

تکه ای از متن پایان نامه :

شناخت گروه، شناسایی انواع بازارهای محصول و ساختارهای اخذ تصمیم استراتژی سرمایه­گذاری می باشد. تجزیه و تحلیل انگیزش­های مشتریان، اطلاعاتی درمورد­ی این نکته فراهم می­آورد که آیا بنگاه می تواند جهت کسب و نگهدارای مزیت رقابتی پایدار کوشش نماید؟ نیاز پنهان، نیازی می باشد که توسط محصولات موجود مشخص نمی­گردد. این نیاز از نظر استراتژیکی بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا که ممکن می باشد منجر به بیداری رقبا شده و موجب کسب برتری برای آن­ها گردد. هدف از تحلیل محیط خارجی و تحلیل محیط داخلی دو چیز می باشد: کمک به ایجاد گزینه­های استراتژیک و فراهم سازی معیارهایی برای انتخاب استراتژی (عباسی و ترکمنی، 1389، ص 40).

 

2-2-7) برنامه ی جذب و حفظ مشتریان عمده

این برنامه با در نظر داشتن اطلاعات زیر تهیه می­گردد:

  1. پروفایل مشتری: این پروفایل دربرگیرنده­ی اطلاعاتی نظیر: اطلاعات مشتری، شعبات شرکت، اندازه­ی شرکت (کارمندان، درآمد، شاخه و غیره)، مدیران ارشد، اطلاعات محصولات و روش های پرداخت.
  2. سوابق مشتری
  3. اهداف اصلی مشتری

مبنای مدلی مناسب برای سنجش رضایت مشتری قرار گیرد و اطلاعاتی قابل اعتماد و معتبر از میزان رضایت مشتریان کلیدی ارائه دهد (بخشی زاده، 1391، ص 59).

برخلاف تئوری بازاریابی کلاسیک که هنرش در جذب مشتریان جدید و تاکید آن بیشتر بر انجام معاملات، متمرکز بود تا ایجاد ارتباط با دیگران، با شدت گرفتن رقابت بین شرکت­ها در مشتری­یابی برای محصولات و خدمات­شان و همچنین افزایش قدرت مشتری در دنیای رقابتی امروز، شرکت­ها نه تنها بایستی به دنبال جذب مشتریان جدید باشند، بلکه حفظ و نگهداری مشتریان قبلی و برقراری روابطی مستحکم با ایشان را نیز بایستی مورد توجه قرار دهند. دنیای امروز مملو از تغییرات و دگرگونی­ها می باشد. تغییر در فناوری، تغییر در اطلاعات، تغییر در خواسته­های افراد، تغییر در ادراکات مصرف کنندگان و تغییر در نوع و ماهیت بازارهای جهانی اما مهم­ترین تغییرات ایجاد شده در صحنه­ی کسب و کار، تغییر در ارزش­های قابل عرضه به مشتریان بوده می باشد که به عنوان عامل اصلی موفقیت در سازمان های فعلی شناخته می گردد و سازمان­های

 مطالعه تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها»

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد:مطالعه تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها» (مطالعه موردی: شرکتهای تولیدی صادرکننده استان اردبیل)

مطالب مرتبط