بررسی تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها» – دانلود

دانلود پایان نامه

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  مطالعه تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها

تکه ای از متن پایان نامه :

-2-1) مفهوم مشتری و انواع آن

مشتری واژه­ای می باشد که حدود 100 سال پیش تعریف شده می باشد با وجود این، هنوز شرکت­ها کوشش می کنند تعریف جدیدی از آن ارائه کنند. طبق تعریف بعضی از صاحب­نظران، مشتری به اشکال زیر تقسیم می گردد: (شافر[1] و همکاران، 2001، ص 116)

  • مصرف کننده: کسی که محصول یا خدمت در سطح خرده خرید می­کند.
  • توزیع کننده: کسی که محصول یا خدمت را در سطح عمده به مقصود توزیع خرید می­نماید.
  • سازمان اقتصادی: هر شرکت یا سازمانی که محصول یا خدمتی را از دیگری خریداری می­کند.
  • بخش درونی: یک بخشی از سازمان که محصول یا خدمتی را از بخش دیگر همان سازمان می خرد.

دیگر این تعریف مورد قبول همگان نیست و مشتری را چنین تعریف می­نمایند که مشتری کسی می باشد که سازمان مایل می باشد با ارزش­هایی که می­آفریند بر رفتار وی تاثیر گذارد. در فرهنگ لغات آکسفورد، لغت مشتری به معنای کسی می باشد که از یک فروشنده خرید می­کند. اصطلاحی معروف در عرصه­ی تجارت هست مبنی بر این­که «مشتری همواره وفادار می­ماند» و این همان نظری می باشد که بایستی شرکت­ها و بنگاه­های اقتصادی در عرصه­ی تجارت آن را درنظر داشته و صرف نظر از دانش فنی و علمی، همواره به آن توجه نمایند. بایستی توجه داشت که مشتری به کسی اطلاق می­گردد که می­تواند از حاصل کار واحد تحت نظارت مدیر، بهره جوید لذا یک مدیر به دو شیوه می­تواند تعهد خود را به طور موثر به مشتری نشان دهد (عالی، 1381، ص 67).

  1. خدمت به مشتری

خدمات به مشتریان با وقف آگاهانه و مداوم خود به نیازهای مشتریان صورت می­گیرد و این امر حساسیت بیشتری را نسبت به مشتریان می­طلبد که از طریق تشویق آنان به بهره گیری­ی بیشتر از محصولات و خدمات و اظهار نظر صادقانه پیرامون این محصولات و خدمات و پذیرش نظرات آنان از سوی مدیر حاصل می­گردد. تشخیص نیازهای مشتری به طور روشن و به هنگام، برای ارائه­ی خدمات واقعی و تولید محصولات مناسب به مشتری ضروری می باشد.

[1]Schafer

 مطالعه تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها»

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد:مطالعه تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها» (مطالعه موردی: شرکتهای تولیدی صادرکننده استان اردبیل)