دانلود پایانامه ارشد در رابطه با : بررسی تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها»
عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : مطالعه تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها
فرصتهای کافی در بازارهای داخلی و وجود فرصتهای مناسب در بازارهای خارجی، عامل اساسی گرایش به بازارهای بین المللی میباشد. معمولا اکثر شرکتها، بازار داخلی را بر بازار خارجی ترجیح می دهند، زیرا بازار داخلی دارای سادگی و امنیت بیشتری می باشد. تاجر یا بازرگان نیازی ندارد تا با زبان و فرهنگ بیگانهای آشنا باشد، با ارزهای گوناگون سر و کار پیدار کند، با نااطمینانیهای سیاسی روبرو گردد و خود را با قوانین، نیازها و انتظارات متفاوت منطبق سازد. پایین آمدن تولید ناخالص ملّی و بالا رفتن مالیات در یک کشور و سنگینی آن بر دوش تولیدکنندگان از عوامل گرایش به بازار خارجی می باشد. عامل دیگر فرصتهای زیادی می باشد که برای محصولات و خدمات شرکتها در خارج از کشور هست. در اینگونه موارد، تولیدکنندگان ضمن حفظ بازار داخلی کوشش میکنند با یافتن بازارهای خارجی مناسب سود و فروش خود را افزایش دهند. در بازارهای بین المللی از همان اصول متداول در بازارهای داخلی پیروی می تعیین کنند که باعث محدود شدن سودآوری عرضه کنندگان گردد. پس، با مشخص کردن عدم تعادل قدرت میان خریداران و عرضه کنندگان، خریداران به احتمال زیاد از قدرت اجباری در معاملات خود بهره گیری میکنند (شورورزی و همکاران، 1390، ص 162).
در یک فضای رقابتی متلاطم، وجود هماهنگی بالا بین واحدهای وظیفهای درون سازمان، تأثیر موثری در افزایش فروش، سهم بازار و رضایت مشتریان دارد. به عبارت دیگر، ایجاد این هماهنگی به معنای اثربخش بودن کلیه ی فعالیتها و توانمندیهای بازرگانی درون یک شرکت میباشد. در نتیجه با در نظر داشتن مطالب مذکور، میتوان گفت که هماهنگی درون سازمانی بر عملکرد در بازارهای بین المللی تاثیر مثبت و مستقیمی دارد (اوکاس و انجو[1]، 2007، ص 12).
- تاثیر عدم اطمینان محیطی و آشفتگی بازار بر عملکرد صادراتی
با وجود اینکه به اعتقاد ابی و اسلاتر (1989)، محیط وظیفهای و محیط عمومی به عنوان بعضی از محرک های عمده ی صادراتی شناخته شدهاند اما کار تجربی محدودی در زمینهی مطالعه ارتباطی میان عوامل محیطی و عملکرد صادراتی، انجام گرفته می باشد. با این وجود مطالعات نشان دادهاند که نیروهای محیطی بازار صادرات بر میزان تولید محصولات و ترفیعات فروش تاثیر بسزایی دارند (کاتسیکیاس[2] و همکاران، 2000، ص 495).
[1] O’Cass and Ngo
[2] Katsikeas
مطالعه تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها»
برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:
دانلود پایان نامه ارشد:مطالعه تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها» (مطالعه موردی: شرکتهای تولیدی صادرکننده استان اردبیل)


آخرین دیدگاهها