راهنمای گوگل برای شناسایی مدیران برجسته و درس گرفتن از آنها

با داده های «پروژه تحقیق اکسیژن» که نشون از اهمیت کیفیت مدیران در کارکرد شرکت داشت، گوگل باید فرهنگ تقدیر از مدیران برجسته خود رو تقویت می کرد؛ چون که قبل از این، اهمیت مدیران رو زیر سؤال برده بود. تیم پژوهشی این پروژه با شناسایی ۸ رفتار مشترک میان مدیران برجسته گوگل، میخواس مدیران نمونه ای که این رفتارا رو از خود نشون می دادن و به این روش به تعریف خصوصیات یه مدیر خوب کمک کرده بودن رو شناسایی کنه.

اما واسه انتخاب اینجور مدیرانی، کی بهتر از زیردست هاشون؟ برنامه «جایزه هرساله مدیران برتر» گوگل با هدف شناسایی بعضی از بهترین مدیران این شرکت در سال ۲۰۰۹ شروع به فعالیت کرد. تموم کارمندان گوگل می تونن واسه انتخاب مدیران برجسته، به هر کدوم از مدیران شرکت که دلشون می خواد رأی بدن.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشین.

برگزیدگان این برنامه به تموم کارمندان گوگل معرفی می شن و این فرصت رو پیدا می کنن که با رهبری ارشد این شرکت ملاقات و همکاری کنن. هم اینکه از اونا خواسته می شه کمک کنن مدیران سرتاسر شرکت از تجربیاتشون بهره مند شن و اینطوری، تبدیل به منبعی بی انتها مهم واسه جامعه مدیریت این شرکت می شن.

شناسایی مدیران برجسته

روند جایزه هرساله مدیران برتر گوگل با سؤال از کارمندان این شرکت واسه معرفی بیشترین اندازه دو مدیر نمونه شروع می شه. این دو نفر می تونن جزو مدیران فعلی یا قبلی این افراد باشن، و یا حتی به صورت مستقیم مدیر اونا نباشن. فرم انتخاب مورد استفاده بسیار ساده س! و در روند «بررسی بازخورد مدیران» هم واسه اون یادآور (reminder) تنظیم می شه.

اینطوری هزاران نام به وسیله کارمندان از سرتاسر شرکت پیشنهاد می شه. کمیته هایی تشکیل شده از برنده های قبلی و رهبران شرکت پیشنهادای دریافت شده رو بررسی و از بین اونا ۲۰ نفر رو از بخشا و سطوح جور واجور به عنوان برنده معرفی می کنن. این کمیته ها علاوه بر تعداد و کیفیت آراء، داده های دیگری مثل کارکرد اونا رو هم مورد بررسی قرار میدن.

برندگان پس از انتخاب شدن به کل کارمندان شرکت معرفی می شن تا اهمیت اثر مدیریت خوب به تموم کارکنان شرکت یادآوری شه. گوگل فهمیده س کارمندانی که مدیران توانمندی دارن، خوشحال تر و بهره ور تر هستن، و در بررسی هرساله کارمندان، در تموم زمینه ها امتیاز بالاتری به .

درس گرفتن از مدیران منتخب

جدای از معرفی، از مدیران منتخب این برنامه واسه بهتر شدن وضعیت مدیریت در کل شرکت دعوت به همکاری می شه. برندگان با گفتن تجربیات خود از راه جلسات سؤال و جواب، جلسات مشاوره یه به یه واسه دیگه مدیران و کانالای تعاملی دیگه، به منبعی ارزشنمد واسه کل شرکت بدل می شن. فرصتای بسیار زیادی واسه به اشتراک گذاری یافته های این مدیران برجسته با همکاران در اختیار اونا قرار داده می شه، چه به شکل پنلای گفتگوی رسمی و چه به شکل پیشنهادای در لحظه، به مدیرانی که با رقابت تازه ای روبروشده ان.

گوگل طی چند سال در تموم بخشای خود شبکه ای از مدیران بزرگ ایجاد کرده. وظیفه اونا در این شبکه اینه که رفتارای درست مدیریتی رو پیش چشم عموم کارمندان بذارن و ارزشی که گوگل واسه مدیریت قائل می شه رو به اونا یادآور شن.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *