دانلود پایانامه ارشد در رابطه با : بررسی تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها»

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  مطالعه تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها

تکه ای از متن پایان نامه :

فرصت­های کافی در بازارهای داخلی و وجود فرصت­های مناسب در بازارهای خارجی، عامل اساسی گرایش به بازارهای بین المللی می­باشد. معمولا اکثر شرکت­ها، بازار داخلی را بر بازار خارجی ترجیح می دهند، زیرا بازار داخلی دارای سادگی و امنیت بیشتری می باشد. تاجر یا بازرگان نیازی ندارد تا با زبان و فرهنگ بیگانه­ای آشنا باشد، با ارزهای گوناگون سر و کار پیدار کند، با نااطمینانی­های سیاسی روبرو گردد و خود را با قوانین، نیازها و انتظارات متفاوت منطبق سازد. پایین آمدن تولید ناخالص ملّی و بالا رفتن مالیات در یک کشور و سنگینی آن بر دوش تولیدکنندگان از عوامل گرایش به بازار خارجی می باشد. عامل دیگر فرصت­های زیادی می باشد که برای محصولات و خدمات شرکت­ها در خارج از کشور هست. در این­گونه موارد، تولیدکنندگان ضمن حفظ بازار داخلی کوشش می­کنند با یافتن بازارهای خارجی مناسب سود و فروش خود را افزایش دهند. در بازارهای بین المللی از همان اصول متداول در بازارهای داخلی پیروی می تعیین کنند که باعث محدود شدن سودآوری عرضه کنندگان گردد. پس، با مشخص کردن عدم تعادل قدرت میان خریداران و عرضه کنندگان، خریداران به احتمال زیاد از قدرت اجباری در معاملات خود بهره گیری می­کنند (شورورزی و همکاران، 1390، ص 162).

در یک فضای رقابتی متلاطم، وجود هماهنگی بالا بین واحدهای وظیفه­ای درون سازمان، تأثیر موثری در افزایش فروش، سهم بازار و رضایت مشتریان دارد. به عبارت دیگر، ایجاد این هماهنگی به معنای اثربخش بودن کلیه ی فعالیت­ها و توانمندی­های بازرگانی درون یک شرکت می­باشد. در نتیجه با در نظر داشتن مطالب مذکور، می­توان گفت که هماهنگی درون سازمانی بر عملکرد در بازارهای بین المللی تاثیر مثبت و مستقیمی دارد (اوکاس و انجو[1]، 2007، ص 12).

  1. تاثیر عدم اطمینان محیطی و آشفتگی بازار بر عملکرد صادراتی

با وجود این­که به اعتقاد ابی و اسلاتر (1989)، محیط وظیفه­ای و محیط عمومی به عنوان بعضی از محرک های عمده ی صادراتی شناخته شده­اند اما کار تجربی محدودی در زمینه­ی مطالعه ارتباط­ی میان عوامل محیطی و عملکرد صادراتی، انجام گرفته می باشد. با این وجود مطالعات نشان داده­اند که نیروهای محیطی بازار صادرات بر میزان تولید محصولات و ترفیعات فروش تاثیر بسزایی دارند (کاتسیکیاس[2] و همکاران، 2000، ص 495).

[1] O’Cass and Ngo

[2] Katsikeas

 مطالعه تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها»

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد:مطالعه تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها» (مطالعه موردی: شرکتهای تولیدی صادرکننده استان اردبیل)

مطالب مرتبط