راه هایی برای کسب و کارهای کوچک جهت القای حس وفاداری در مشتریان

راه اندازی یه کار و کاسبی هر چند کوچیک می تونه به دلایل جور واجور چالشی قابل توجه به حساب آید، اما جذب مشتریان و ایجاد حس احترام و وفاداری در اونا به مراتب ساده تر و حتی کم هزینه تره. با این حال، توجه به مشتریان از این جنبه می تونه اثرات مطلوبی روی کار و کاسبی داشته باشه.

در این مطلب به نکته های مهم و روشای هدف دار موثری که می تونن در مشتریان حس وفاداری بسازن پرداخته شده.

با دیجیاتو همراه باشین.

۱- مشتریان رو بشناسین.

هر چند که این مورد به نظر رو و روشن می رسه، اما صاحبان بیشتر کسب و کارا فراموش میکنن که تنها دونستن نام مشتری و مقداری از خصوصیات شخصیتی اونا تا چه حد می تونه تاثیر مثبت روی مشتری بزاره.

اگه شما نام مشتری تون رو بدونین، بتونین از روی چهره شناسایی اش کنین و از علایقش با خبر باشین، قدرت این رو دارین که کار و کاسبی خود رو از جنبه شخصی هم تو ذهن مشتری مثبت نشون بدین. در این صورت وقتی که اونا به کار و کاسبیای مربوط به شما فکر می کنن، بخاطر حس مثبتی که به شما پیدا کردن شما رو به کمپانیای بزرگ تر بهتر می دونن.

۲- با کارمندان خود خوب رفتار کنین.

کارمندانی که با اونا خوب رفتار شه، بعدا با مشتریان هم با ملاطفت رفتار می کنن. اگه حس وفاداری کار و کاسبی در اونا القا شه اونا می تونن خوب این حس رو به مشتری القا کنن. یه کارمند ناراضی می تونه تاثیر منفی زیادی روی مشتریان بزاره.

۳- کاری خاص انجام بدین.

به مشتریان پاداشای خاص بدین اما یادتون باشه که این پاداشا نباید روتین و عادی شن. مثلا هدایایی خاص به مناسبت سال نو واسه مشتریان در نظر بگیرین یا روزی خاص رو واسه کار و کاسبی خود و این پاداشا مشخص کنین. مطمئن شید که همه مشتریان از پاداشا یا تخفیفا یا هدایا با خبر هستن. این حس انتظاری مورد پسند در اونا بوجود میاره. اما مراقب باشین که زیاد منتظرشان نذارین و همه چیز رو سر وقت و بی کم و کاست اعمال کنین.

۴- در سرویس دهی دائمی و ثابت قدم عمل کنین.

مطمئن شید که خدمات دهی به مشتریان در شرکت شما به بهترین شکل، به صورت دائمی و بدون بی عدالتی انجام می شه. هیچی بدتر از این نیس که یه مشتری فهمیده باشه خدمات رسانی به اون در سطحی پایین تر از بقیه مشتریاس. واسه اینکه مشتریان رو واسه خود نگه دارین، سطح مشخص و استانداردی از خدمات رسانی رو واسه کار و کاسبی تون تعریف کنین. هم اینکه می تونین با تخفیف و هدایای خاص حس مثبت رو در اونا بیشتر کنین.

۵- پاداشایی خاص رو واسه مشتریائی که به شما بر می گردن در نظر بگیرین.

به مشتریان خوب و خوش حساب به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین. حتی اگه وقت و انرژی بیشتری از شما گرفته شه این توجه مهمه. باشگاهی از مشتریان خوب بسازین و حس خاص بودن رو در کنار قصد پاک در اونا بسازین. این باعث می شه که وفاداری و پولی که واسه شما خرج می کنن بیشتر شه. بیشتر شرکتا این کار رو به اشکال جور واجور انجام میدن. کارتای تخفیف، هدایای خاص به ازای اندازه مشخصی خرید و .. از جمله انتخابایی هستن که شرکتا بعضی وقتا اعمالشون می کنن.

۶- واسه مشتریان در معرفی شما به بقیه انگیزه بسازین.

حتما شمام موافقید که تبلیغات دهن به دهن از هر تبلیغی موثر تره و این کاریه که تنها مشتریان وفادار پتانسیل انجامش رو دارن. اما انگیزه ای که باید واسه مشتریان فعلی ساخت تا کار و کاسبی شما رو به بقیه پیشنهاد بدن، نیاز به هزینه زیادی نداره. چند درصد تخفیف در خدمات دهی به مشتریان در بازه های وقتی مشخص و یا رعایت بقیه موارد این مطلب می تونه ذهنیتی مثبت از شما در مشتری بسازه. این موجب می شه دوستان و آشنایان اونم به صورت بالقوه مشتریان خوب شما باشن.

۷- دست و دل باز باشین.

اصلا نباید از سخی بودن در قبال مشتریان باوفا بترسید. پیشنهادات تخفیفی، هدایای خاص و سرویسای اضافی می تونن اونا رو تبدیل به بهترین مشتریان شما کنن. چون که شما با انجام این کارا به بهترین گزینه واسه اونا تبدیل میشین.

۸- با مشتریان خود در تماس باشین.

با ایجاد خبرنامهایی ایمیلی و به کار گیری شبکه های اجتماعی اخبار تازه در مورد کار و کاسبی تون رو به مشتریان برسونین. این رابطه می تونه موجب ایجاد حس مثبت در اونا شه. ارتباطات کلیدی واسه ایجاد احساسات مثبت در مشتری و توجه بیشتر اونا به شما می شه. اینجوری فروش شمام افزایش میابد.

۹- قابل اعتماد باشین.

با مشتریان طوری برخورد کنین که حس اعتماد نسبت به شما در اونا القا شه. اما واقع گرا باشین. هیچوقت بیشتر از توان خود به مشتری وعده ندین و به قولایی که می دید هم در کوتاه ترین مدت عمل کنین. مثلا اگه مشتری ای توقع داره خریدش رو در کمتر از ۲۴ ساعت دریافت کنه، تا حد امکان این خواسته اونو برآورده کنین اما اگه نمی تونین، اصلا تضمینی واسه انجام این کار ندین.

۱۰- اجناس و خدمات خود رو بشناسین.

بدونین که کار و کاسبی تون دقیقا چه خدمات و کالاهایی رو عرضه می کنه. این به معنی آگاهی شما از آخرین اخبار در مورد همه گوشه کنارهای کار و کاسبی شماس و در مورد کارمندان و کارکنان هم صدق می کنه. کسائی رو استخدام کنین که به کار و کاسبی شما علاقمند باشن. این باعث می شه مشتریان همیشه اطلاعات درست و موثر از کار و کاسبی شما دریافت کنن.

اگه کالاهایی در مورد تکنولوژی عرضه می کنین، بد نیس اطلاعات عمومی خود در مورد تکنولوژی رو هم پیشرفت بدین. این قانون در مورد همه اجناس، خدمات و زمینه های دیگه هم صادق و رعایت اون لازمه.

مطالب مرتبط