فیلم مستند: عیان کننده واقعیت

آیا تا به حال با خود اندیشیده اید که منظور از مستند چیست و این ژانر با چه اهدافی ساخته می شود؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم فیلم مستند، واقعیت ها را عیان کرده و مسائل مهم پشت پرده را فاش می سازد. در حقیقت ژانر مستند با واقعیات و حقایق زندگی سروکار داشته و آنها را در قالب یک فیلم به مخاطب نشان می دهد. حقایقی که شاید از نگاه مردم پنهان باشند.

مفاهیم اصلی در فیلم های مستند، متفاوت بوده و هر کدام موضوعات گوناگون را بیان می کنند. ممکن است مفهوم یک برنامه مستند، سیاسی باشد و هدف از ساخت آن آشنایی و اشراف کلی بر مسائل سیاسی باشد یا می تواند در خصوص یک موضوع پیچیده علمی سخن بگوید. اما مهم این است که این سبک از فیلمسازی، همراه با تنوع بالایی بوده و آزادانه درباره هر چیزی حرف می زند!

کشف حقیقت!

هدف شما از دانلود مستند چیست؟!

جز اینکه به دنبال کشف حقیقت هستید؟

اگر غیر از این بود، هیچگاه فکر دانلود آن به ذهنتان خطور نمیکرد. اما وقتی دست به دانلود فیلم های مستند می زنید، یعنی میخواهید حقایقی را در قاب تلویزیون ببینید.

حقایقی که منجر به افزایش اطلاعات شما شده و آگاهی سازی های کافی را در خصوص یک موضوع انجام می دهند. ممکن است شما درباره آن موضوع، اطلاعاتی داشته باشید، اما این اطلاعات اندک باشد؛ پس نیاز دارید تا مستند مربوط به آن را تماشا کنید تا درجه آگاهی تان نسبت به موضوع، افزایش یابد.

مستند با تاثیری بیش از یک فیلم داستانی

هدف یک فیلم داستانی، چیزی جز سرگرم کردن مخاطب نیست. اما هدف مستند، خیلی مهمتر از آن است. یک فیلم مستند با نشان دادن واقعیات، تاثیر بیشتری بر روی مخاطب نهاده و شاید حتی قدرت تغییر افکار او را هم داشته باشد.

هر چقدر توانایی نویسنده و کارگردان، در نگارش و ساخت محتوای مستند، بیشتر باشد؛ یقینا تاثیر آن هم بر روی بیننده، عمیق تر خواهد بود.

اگر اهل تماشای این ژانر هستید، حتما از تاثیر آن هم مطلعید. اما اگر اهلش نیستید، پیشنهاد می کنیم حتما یک بار یکی از مستندهای ما را با موضوع دلخواه خود دانلود کرده و به نظاره بنشینید. این کار، خالی از فایده نبوده و نتایج خوبی برایتان رقم خواهد زد.

نوشته دیگر :   راهنمای انتخاب و خرید بهترین لوازم آشپزخانه و منزل

ما در سایت تی وی مستند امکان دانلود انواع مستند با دوبله و زیرنویس فارسی را برایتان فراهم کرده ایم تا دیگر دغدغه دریافت یک مستند با کیفیت را نداشته باشید. اگر تا به حال موفق به دانلود فیلم های مستند بدون سانسور و کامل نشده بودید، حالا فاصله شما تا دانلود آن، فقط به اندازه یک کلیک است!

TVmostanad

دانلود مستندهای کمیاب و نایاب!

دسته بندی موضوعی فیلم های فیلم های مستند

در سایت TVmostanad.com چه خبر است؟

اینجا چه نوع مستندهایی با چه میزان کیفیت نشان داده می شوند؟

شما با ورود به سایت ما می توانید انواع برنامه های مستند را با تنوعی گسترده پیدا کرده و اقدام به دانلود آنها نمایید. اینجا فیلم هایی با بالاترین کیفیت یعنی کیفیت HD به شما ارائه می شود. فیلم هایی که شما را غرق در واقعیت خواهند کرد!

مسلما تاثیر یک برنامه مستند با کیفیت، خیلی بیشتر از یک مستند بی کیفیت است. در نتیجه رغبت شما برای تماشای آن هم بیشتر خواهد بود.


مستند تاریخی و سیاسی


تاریخ ایران و جهان را در این دسته بندی می توانید مشاهده نمایید. این مجموعه، اتفاقات مهم تاریخی از قبیل انقلاب های بزرگ جهان نظیر انقلاب کبیر فرانسه، حمله مغول ها و … را بازگو کرده و زندگی شخصیت های تاریخی بزرگی مانند هیتلر، چنگیزخان و … را مقابل چشمان شما بازآفرینی میکند!

مستندهای سیاسی نشان دهنده رویکرد خاص فیلمساز بوده و به تحلیل شخصیت های سیاسی می پردازد. یکی از موضوعات پر مخاطب در این دسته، مستندهای مربوط به جنگ های جهانی است که در کتب تاریخی نیز درباره آن صحبت شده است.