در ابتدایی ترین شکل ، مجازی سازی دسکتاپ یکی از انواع مجازی سازی است فرایندی است که طی آن کاربر می تواند از طریق یک محیط مجازی به سیستم عامل ، دسکتاپ و برنامه های کاربردی دسترسی پیدا کند. به جای اینکه این اجزا بر روی یک رایانه نصب شده و به آنها دسترسی داشته باشید ، همه آنها در یک سرور مرکزی (یا مرکز داده) ذخیره میشوند و کاربر در اصل “از راه دور” است.

البته این فقط یک تعریف کلی است. چندین روش مجازی سازی دسکتاپ وجود دارد که راه حل های مختلفی را برای سناریوها ارائه می دهد و آن را به روشی انعطاف پذیر و اغلب مقیاس پذیر برای مدیریت فناوری اطلاعات تبدیل می کند. هنگام در نظر گرفتن نصب نرم افزار ، به روز رسانی سیستم ، وصله ها ، خطرات امنیتی ، نگهداری سخت افزار و مسائل مربوط به پشتیبانی فنی ؛ این یک مدل جذاب است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا این مناطق را به شیوه ای کارآمد و سیستماتیک مورد بررسی قرار می دهد. به عنوان مثال ، مجازی سازی دسکتاپ می تواند موارد زیر را ارائه دهد:

نصب آسانتر نرم افزار ، ارتقاء: نصب و ارتقاء فقط باید در سرور مرکزی انجام شود و تغییرات بلافاصله به همه کاربران تحویل داده می شود.

چرخش سریعتر سخت افزار ارتقا یافته یا آسیب دیده: از آنجا که همه داده ها و برنامه ها در مرکز داده ذخیره می شوند ، خدمات پشتیبانی ساده می شوند. راه اندازی مجدد کاربران در زمان کمتر

قابلیت دسترسی به داده ها در هر کجا: بسته به نحوه استفاده از مجازی سازی دسکتاپ ، کاربر می تواند از راه دور به محیط دسکتاپ مجازی دسترسی پیدا کرده و به برنامه ها و فایل های نرم افزاری از مکان های مختلف دسترسی پیدا کند.

مقرون به صرفه بودن: شرکت ها پس انداز می کنند زیرا می تواند میزان هزینه تجهیزات و نگهداری را کاهش دهد. علاوه بر این ، امنیت سیستم را افزایش می دهد و هزینه های سرمایش و انرژی را به حداقل می رساند.

تفاوت هایی بین VDI و ماشین مجازی نیز وجود دارد.

با در نظر گرفتن این مزایا به تنهایی ، جای تعجب نیست که کالج San Jacinto استراتژی های مجازی سازی دسکتاپ را با پیاده سازی خدماتی که مدیریت محیط محاسبات ما را افزایش داده و خدمات و پشتیبانی را برای جامعه SanJac بهبود بخشیده است ، اتخاذ کرده است. تا به امروز ، ITS در حال حاضر از موارد زیر استفاده می کند:

 

VDI

VDI ها محیط دسکتاپ را در اختیار کاربران قرار می دهند که در مرکز داده ما به جای محلی در دستگاه کاربر میزبانی می شود. این سرویس از هر مکانی در داخل و خارج از کالج قابل دسترسی است. دسکتاپ های مجازی برای استفاده اداری مناسب هستند زیرا به کاربران امکان دسترسی کامل به دسکتاپ و نرم افزارهای کاربردی از هر مکانی با دسترسی به اینترنت را می دهند. در صورت درخواست ، VDI ها در اختیار کارکنان قرار می گیرد.

جریان دسکتاپ Dell On-Demand (ODDS): در چندین آزمایشگاه در سراسر کالج استفاده می شود ، ODDS یک دسکتاپ شخصی و سفارشی را به تمام رایانه های محیط ارائه می دهد. از آنجا که دسکتاپ در مرکز داده ما ذخیره می شود و روی همه رایانه ها “جریان” می یابد ، ITS قادر است نصب و به روز رسانی را به سرعت و به آسانی با حفظ امنیت انجام دهد.

علاوه بر آنچه در حال حاضر در دسترس است ، ITS در حال بررسی روش های اضافی است که می تواند در کالج San Jacinto اجرا شود و امیدوار است در آینده گزینه های بیشتری را منتشر کند. به لطف انعطاف پذیری مجازی سازی دسکتاپ ، ITS می تواند به بهبود پشتیبانی و دسترسی به ابزارهایی که کارکنان و دانشجویان در محیطی امن و محافظت شده نیاز دارند ، ادامه دهد.

انواع مختلف VDI چیست؟

بسته به نیاز کاربر ، می توانید VDI را به صورت مداوم یا غیر مداوم پیکربندی کنید.

VDI مداوم

VDI پایدار-همچنین VDI حالت دار نامیده می شود-یک پیاده سازی زیرساخت رومیزی مجازی است که در آن کاربران نهایی تنظیمات شخصی خود را حفظ می کنند ، داده ها را ذخیره می کنند و حتی مواردی را پیکربندی می کنند که هر بار که وارد سیستم می شوند بتوانند آنها را بازیابی کنند. از آنجا که اجازه شخصی سازی کامل را می دهند ، VDI های مداوم دقیقاً مانند رایانه های شخصی فیزیکی

نوشته دیگر :   خرید عمده سدیم هگزا متا فسفات

آنها در محیط هایی که کاربران نهایی همیشه یکسان هستند – که هر روز به یک مکان گزارش می شوند و از یک ایستگاه کاری یکسان استفاده می کنند – محبوب هستند. در صورت تمایل و ثبات با کارکنان بلند مدت و تمام وقت ، می توانید از VDI مداوم استفاده کنید.

VDI غیر مداوم

VDI غیر مداوم-که VDI بدون حالت نیز نامیده می شود-یک پیاده سازی زیرساخت رومیزی مجازی است که در آن کاربران نهایی نمی توانند داده های خود را حفظ کرده و موارد دسکتاپ را پیکربندی کنند ، زیرا پس از هر جلسه از بین می روند. از آنجا که آنها اجازه شخصی سازی نمی دهند ، شما نمی توانید همان تجربه ای را که با رایانه شخصی معمولی انجام می دهید ، بدست آورید.

 

VDI های مداوم راه حل های ایده آل برای سناریوهای دسترسی مکرر یکبار برای پایگاه کاربر همگن هستند. می توانید از آنها برای تهیه و مدیریت سریع رایانه های رومیزی برای کارکنان شیفت ، وظیفه و کیوسک که نیازی به ذخیره موارد دسکتاپ خود ندارند استفاده کنید.

مزایای VDI چیست؟

 

VDI برای بیشتر سازمان ها فریبنده است زیرا مدیریت را ساده می کند ، امنیت و بهره وری را افزایش می دهد ، در پول صرفه جویی می کند و بسیار مقیاس پذیر است.

مدیریت IT ساده شده

 

VDI به مدیران فناوری اطلاعات کمک می کند تا تمام دارایی های خود را از طریق یک مکان مرکزی مدیریت کنند. برای استقرار یک برنامه جدید ، کافی است آن را به تصویر متمرکز دسکتاپ اضافه کنید. در معماری سنتی فناوری اطلاعات ، شما باید چنین برنامه ای را مستقر کنید – و سپس آن را نگهداری و عیب یابی کنید – در چندین نقطه نهایی در سازمان.

 

علاوه بر این ، کاربران در طول فرآیند به روزرسانی از نقاط پایانی خود دست نمی کشند. به این ترتیب ، کار آنها هرگز قطع نمی شود.

افزایش امنیت

 

VDI به سازمان ها اجازه می دهد تا امنیت خود را افزایش دهند زیرا برنامه ها و رایانه های رومیزی در سرور متمرکز قرار دارند و نه دستگاه های کاربر نهایی. هنگامی که یک دستگاه گم می شود یا خراب می شود ، می توانید آن را سریعاً از سرویس خارج کنید تا از داده های شرکت محافظت کنید.

هزینه های پایین تر

 

VDI قدرت محاسبه را روی یک سرور مرکزی تجمیع می کند. این می تواند به شما کمک کند هزینه های سخت افزاری را به میزان قابل توجهی کاهش دهید زیرا نیازی به خرید نقاط پایانی گران قیمت برای کارکنان خود ندارید. کارکنان می توانند از دستگاه شخصی خود (BYOD) برای دسترسی ایمن به برنامه ها و داده های شرکت استفاده کنند و مبالغ هنگفتی را برای سازمان ذخیره کنند.

افزایش بهره وری

 

VDI به کارمندان این امکان را می دهد که از هر مکانی از طریق هر دستگاهی کار کنند تا زمانی که بتوانند به اینترنت متصل شوند. این انعطاف پذیری به آنها اجازه می دهد تا همکاری کرده و پروژه ها را پیش ببرند.

مقیاس پذیری بهتر

 

VDI ها می توانند با زیرساخت های سنتی فناوری اطلاعات همزیستی داشته باشند. سازمانها می توانند گزینه های مختلف VDI را برای یافتن یک پلتفرم و طرح قیمت گذاری که به بهترین نحو نیازهای آنها را برآورده می کند ، آزمایش کنند. پس از انتخاب ، به راحتی می توانید آن رومیزی های مجازی را به همان سرعت یا آهسته ای که مناسب می دانید به کار گیرید و به زیرساخت های سنتی کنونی اجازه دهید قبل از تصمیم گیری برای اجرای کامل VDI به پایان عمر خود برسند.