• چاپ عکس روی پارچه مخمل؛ چاپ روی مخمل در تهران رواج زیادی دارد.در این نوع از چاپ نیز معمولا تصویر مورد نظر را به وسیله دستگاه چاپ مستقیم یا چاپ لیزری روی سطح مخمل چاپ می کنند.
  • چاپ روتاری پارچه؛ چاپ روتاری نیز یکی از متداولترین انواع چاپ بوده که به دو صورت غلتکی و شابلنی در کارخانه چاپ پارچه انجام می شود.
  • چاپ روی برزنت؛ برزنت نیز با توجه به ضخامتی که دارد برای چاپ سختی زیادی دارد.
  • چاپ پارچه مبلی: بسیاری از مشتریان به دنبال تغییر دکوراسیون منزل خود هستند و با توجه به هزینه بربودن کلی آن ترجیح میدهند صرفا پارچه رومبلی خود را با طرح دلخواه چاپ کنند.
  • چاپ پفکی روی پارچه؛ این نوع از چاپ که معمولا با استفاده از چاپ سیلک انجام می شود نیز زیبایی خاصی دارد. در این نوع از چاپ که یکی از قدیمی ترین انواع چاپ است، معمولا طرح چاپ شده صاف و نرم بوده و به نوعی احساس زنده بودن دارد. لازم به ذکر است که رنگ چاپ سیلک روی پارچه نیز نوع خاصی دارد. یکی از مهمترین نکاتی که در خصوص چاپ سیلک وجود دارد قیمت چاپ سیلک روی پارچه است ، که با توجه به فرآیند چاپ سیلک از چاپ دیجیتال بیشتر خواهد بود.
  • چاپ دیجیتال روی پارچه پنبه؛ چاپ روی پنبه نیز یکی از سخت ترین انواع چاپ بوده که دارای دشواری های زیادی است.
  • چاپ روی پارچه تریکو؛ از آنجایی که تریکو نوع پارچه خاصی است، به همین سبب نیز چاپ روی آن نیاز به تخصص و استفاده از دستگاه های مخصوص دارد.
  • چاپ سه بعدی روی پارچه؛ این نوع از چاپ نیز همان گونه که از نام ان مشخص است به گونه سه بعدی بوده و دارای زیبایی منحصر به فرد و خاصی است.
  • چاپ دیسپرس؛ در واقع این نوع از چاپ به سبب نوع رنگی که در آن استفاده شده، مشهور است. این رنگ معمولا به صورت پودری بوده و بوسیله ترکیب آب تولید می شود. این رنگ دارای مقاومت بسیار مناسبی در برابر شست و شو، سایش و همچنین نور آفتاب دارد. از این رنگ برای چاپ پارچه های سلولزی و پلی استر استفاده می شود.
  • چاپ باتیک روی پارچه؛ این نوع از چاپ که مخصوص کشور اندونزی است به معنای چاپ مقاوم می باشد. در این هنر معمولا قسمت های از پارچه را با ماده ای مقاوم که مانع نفوذ رنگ به پارچه می شود پوشانده و سپس نقش دلخواه خود را روی آن ایجاد می کنند. وسایل چاپ باتیک نیز معمولا از کشور اندونزی وارد می شوند.
  • چاپ نوشته روی پارچه: این روزها کم نیستند افرادی که به دنبال چاپ نوشته ای خاص مثل آیات قرآنی و احادیث خاص روی پارچه هستند. اینکار دقیقا مثل چاپ بنرهای مختلف روی پارچه است.
  • چاپ رنگی روی پارچه: یکی از بزرگترین سوالات بین کاربران این است که قیمتی که شما میگوئید بر اساس چاپ رنگی است یا تک رنگ ، اینجا دقیقا به این سوال پاسخ میدهیم که در چاپ دیجتال رنگ از اهمیت کمی برخوردار است مثل چاپ سیلک نیست.

لازم به ذکر است چاپ روی پارچه کتان و چاپ روی پارچه متقال و چاپ روی پارچه ساتن هم به وسیله دستگاه چاپ مستقیم انجام می شود. اگر چه چاپ روی این پارچه ها بوسیله دستگاه های صنعتی هم صورت می گیرد. یکی از مهمترین نکاتی که باید هنگام ثبت سفارش چاپ پارچه به آن دقت کردن موضوع چاپ سابلیمیشن روی پارچه متقال با توجه به بافت پارچه متقال که بسیار متراکم است انجام چنین چاپی  عملاً امکانپذیر نیست.

البته این مواردی که در بالا ذکر شده را می توان به عنوان انواع چاپ لیزری برشمرد. در حال حاضر انواع چاپ دستی روی پارچه نیز صورت می گیرد. چاپ پارچه دستی از قدیم الایام انجام می شده است. اما با رشد و پیشرفت تکنولوژی انواع چاپ روی پارچه مخمل، چاپ روی طاقچه پارچه، چاپ سه بعدی روی پارچه، چاپ روی مقتال، چاپ دیجیتال روی شال، چاپ روی پارچه مبلی، چاپ روی پارچه پنبه ای، چاپ لوگو روی ماسک پارچه ای، چاپ روی کیف پارچه ای اشاره نمود.

نوشته دیگر :   بررسی جامع لوازم برقی پرکاربرد در خانه

 

قیمت چاپ روی پارچه

قیمت چاپ پارچه را عوامل متعددی تعیین می کند. از جمله این موارد می توان به نوع چاپ، نوع پارچه و کیفیت جوهر آن و نوع طراحی شما اشاره نمود. برای مثال قیمت چاپ روی پارچه مخمل با پارچه خام برای چاپ و چاپ طاقه ای پارچه با هم تفاوت دارد. البته باید گفت که چاپ پارچه مخمل کمی دشوارتر از سایر انواع چاپ است و به همین سبب نیز قیمت آن کمی بیشتر است. البته انواع چاپ روی لباس نیز وجود دارد. قیمت چاپ روی لباس و قیمت چاپ دیجیتال روی پارچه نیز با سایر انواع چاپ متفاوت است. یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل در آن کاغذ چاپ روی پارچه است که تاثیر مستقیم روی قیمت خواهد گذاشت.

چاپ دیجیتال و سفارشی روی پارچه های تخت بافت و گردباف با بهترین کیفیت و ماندگاری بالا:
– چاپ روی پارچه های نخی (پنبه)
– چاپ روی ویسکوز
– چاپ روی پنبه یک رو یا دو رو
– چاپ روی پنبه 100درصد
– چاپ روی ویسکوز پنبه
– چاپ روی لاکرا پنبه
– چاپ روی پشم
– چاپ روی مودال
– چاپ روی ابریشم طبیعی
– چاپ روی حوله پنبه ای
– چاپ روی کتان
– چاپ روی متقال
– چاپ روی لینن
– چاپ روی پارچه چیت و چلوار
– چاپ روی کودری، فلانل، پوپلین  و . .

یکی از مزایای چاپ دیجیتال روی پارچه های طبیعی این است که می توانید از هر طرح به اندازه مورد نیاز چاپ کنید.
می توانید طاقه به طاقه طرح خود را تغییر دهید چرا که نیازی به تهیه شابلون و سیلندر نیست و در زمان کوتاهی، ایده شما روی پارچه چاپ می شود.

همچنین جزئیات طرح با دقت بالاتری نسبت به روش های قدیمی روی پارچه نمایان می شود و برای چاپ طیف های رنگی با گستره رنگی زیاد، هیچ محدودیتی ندارید.

هزینه چاپ عکس روی پارچه

همان طور که در بالا شاره شده دو نوع چاپ مستقیم روی پارچه و چاپ سابلیمیشن وجود دارد که هزینه هر کدام از آنها با هم متفاوت است. در واقع هزینه چاپ مستقیم همواره کمتر از چاپ سابلیمیشن است؛ دلیل این امر نیز این است که تنها هزینه نیروی انسانی و استهلاک دستگاه و هزینه فیک محاسبه می شود.

این در حالی است که در چاپ سابلیمیشن معمولا علاوه بر موارد بالا هزینه کاغذی که به وسیله گرما و فشار روی پارچه چاپ می شود نیز محاسبه می شود. البته در چاپ مستقیم روی پارچه بیشتر پارچه ها باید ابتدا گوتینگ شوند و به همین سبب قیمت گوتینگ نیز به هزینه چاپ روی پارچه افزوده خواهد شد. جوهر چاپ پارچه نیز یکی از فاکتورهایی است که تاثیر فوق العاده ای بر قیمت نهایی چاپ خواهد داشت.  با این حساب قیمت چاپ سابلیمیشن روی پارچه کمی بیشتر از سایر انواع چاپ است.

نکته دیگر در خصوص قیمت دستگاه چاپ روی پارچه است. به صورت کلی باید گفت که برای اینکه یک چاپ فوق العاده و منحصر به فرد داشته باشید، بهتر است حتما دستگاه مناسبی نیز داشته باشید.

این دستگاه ها نیز دارای قیمت های متنوعی هستند. قیمت دستگاه چاپ پارچه نیز با توجه به برند سازنده و توان دستگاه متفاوت است. برای مثال قیمت دستگاه چاپ مستقیم روی پارچه با قیمت دستگاه لیزری روی پارچه و دستگاه چاپ روی پارچه نخی و دستگاه چاپ پارچه مخمل فرق دارد. از سوی دیگر دستگاه گوتینگ پارچه نیز یکی از لوازم ضروری برای کار شما می باشد.

قیمت دستگاه چاپ پارچه دیجیتال نیز با قیمت دستگاه پارچه میماکی و قیمت دستگاه چاپ پارچه دیجیتال صنعتی متفاوت است. در واقع قیمت دستگاه چاپ دیجیتال روی پارچه تا حدی بیشتر است. البته همه این موارد به سبب کیفتی است که دستگاه های دیجیتالی دارند. چرا که این دستگاه ها می توانند با دقت بیشتر این کار را انجام دهند. بر این اساس ارزانترین دستگاه چاپ روی پارچه همان دستگاه چاپ مستقیم است.