با  اینکه ظرفیت‌های گردشگری بی‌تعدادی در سراسر جهان هست و تا آخر عمر هم می‌توان مکانی جدید واسه بازدید پیدا کرد، اما شاید براتون پیش اومده باشه که از خود سوال کنین به کجا سفر کنین تا بهترین و ماندگارترین خاطره‌تون در اون رقم بخوره؟

سفر کردن با دوستان یا عزیزترین افراد زندگی تجربه‌ای لذت‌بخش، خوشحال و پر از اتفاق‌های خوبه. اما بعضی وقتا پیش میاد که با تنها سفر کردن می‌تونید فرصت‌های گردشگری بیشتری داشته باشین، هزینه‌ ارزون‌تری واسه اقامت بپردازید، مثلا به هاستل برید و فقط یه تخت بگیرین به جای اتاقی در هتل و به طور کامل برابر میل خود برنامه‌ریزی کنین.

واسه تنها سفر کردن مطمئنا باید براساس شخصیت خود، سلیقه، نیازها و علاقه‌مندی‌تون برنامه بچینید. در همین زمینه شاید ماه تولدتون بتونه کمک خوبی واسه انتخاب‌ درست مقصد باشه. یعنی چه؟ یعنی بعضی از کارشناسان طالع‌شناسی بر این باور هستن که افراد می‌تونن با در نظر گرفتن مشخصه‌ های روشن ماهی که در اون متولد شده‌ان و در روحیه اونا اثرگذاره، واسه انتخاب مقصد بعدی سفر خود تصمیم‌گیری کنن.

شاید با خودتون فکر می‌کنین انتخاب مقصد سفر براساس ماه تولد بیشتر مثل خرافاته تا واقعیت. اما در ادامه متوجه میشین که خیلی هم بیراه نیس و می‌تونه خاطره‌ای موندگار براتون ثبت کنه.

واسه اینکه بدونین براساس ماه تولد خود بهتره به کجا سفر کنین، تا انتهای این مطلب همراهمون باشین.

فروردین (Aries)

متولد ماه فروردین کسی نیس که یه جا آروم بشینه و کاری نکنه. این فرد پر از هیجان و تحرکه و خستگی واسه اون مفهومی نداره.

انرژی مثبت این افراد واگیرداره و وقتی تو یه جمع حاضر می‌شن، جوی دوستانه و خوشحال بوجود می‌بیارن. یه فرودین ماهی همیشه بدنبال فعالیت سرگرم‌کننده یا تفریح بعدیه. بخاطر این، واسه اینجور شخصیتی هیچوقت باحال نیس که تو یه ساحل ساکت ریلکس کنه.
این فرد باید به مکانی بره که انرژی‌هاش تخلیه شن و حسابی به ماجراجویی بپردازه.

ایده‌آل‌ترین مقصد واسه تنها سفر کردن متولد ماه فروردین: ملبورن

شهر ملبورن در کشور استرالیا جاییه که همه نیازای متولد ماه فرودین واسه هیجان و سفر خاطره‌انگیز رو برآورده می‌کنه. این شهر پر از کافه، موزه، رستوران‌های مخفی در زیر زمین ساختمون‌های متنوعه.

در سفر به ملبورن حتما از  Hosier Lane دیدن کنین؛ یه خیابون سنگفرش شده با دیواره ها پر از گرافیتی، کافه و بوتیکه.

ملبورن واسه ترکیب بسیار زیبای معماری تاریخی ویکتوریایی منحصربه‌فردش در کنار بناهای مدرن و پیشرفته اون معروفیت جهانی داره.

بنای مشهور ایستگاه خیابون فلیندرز که نماد ملبورن و بزرگ‌ترین ایستگاه نیمکره جنوبی و پر رفت‌وآمدترین ایستگاه راه آهن دنیا بین جنگ اول و دوم جهانیه.

بزرگترین ساختمون قرن ۱۹ استرالیا به نام بنای معظم نمایشگاه سلطنتی، کلیساهای پولس مقدس، رود یارا و مجموعه‌های دور و بر  اون، سینمای سه بعدی IMAX و موزهٔ ملبورن در کارلتون گاردنز و فروشگاه‌ها و بوتیک‌های خیابانهای چپل، برونزویک فیتسروی، کالینز، پاریس ان اون لیتل کالینز، برک ستریت مال، GPO، کراون و مرکز خرید ملبورن سنترال گوشه‌ای از ظرفیت‌های گردشگری شهر ملبورن بشمار می‌روند.

اردیبهشت (Taurus)

متولد ماه اردیبهشت با اینکه همیشه بدنبال مسایل بهتر در زندگیه اما از اینکه شانس خود رو در بخش‌های جور واجور و فعالیت‌های جدیدتر امتحان کنه هم لذت می‌برد. اردیبهشت ماهی همیشه خوش برخورد، صمیمی و دوست‌داشتنیه و همین امر باعث می‌شه تا تنها سفر کردن واسه اون ناخوشایند و کسل‌کننده به نظر برسه. اما از اونجا که تجربه‌های جدید رو دوست داره، تنها سفر کردن هم می‌تونه براش به یه حرکت باحال تبدیل شه.

ایده‌آل‌ترین مقصد واسه تنها سفر کردن متولد ماه اردیبهشت: سن بارتلمی

سن بارتلمی یکی از زیباترین و شیک‌ترین جزایر دریای کارائیبه. این جزیره فقط  ۲۱ کیلومترمربع جمعیت داره و با اینکه در گذشته  تنها مستعمره سوئد در دریای کارائیب بوده اما زبون، آشپزی و فرهنگ اون به‌طور واضحی فرانسوی هستن.

جزیره سن بارتلمی در تعطیلات زمستونی بسیار مورد توجه توریست‌ها قرار می‌گیرد.

این مکان مقصدی قشنگتر واسه تعطیلات لوکس به حساب می‌رود و در میان ثروتمندان، سلبریتی‌ها یا کسایی که قایق شخصی دارن از محبوبیت بالایی برخورداره. در واقع سن بارتلمی واسه کسایی مناسبه که دنبال خدماتی بی عیب و مشکل هستن.

هوای عالی و امکانات مناسب واسه صاحبان کشتی تفریحی، زوج‌های جوون (واسه ماه عسل) و آدمایی که دنبال مقصدی خوب واسه تعطیلات هستن دلایل خوبی واسه سفر یه اردیبهشت ماهی به این منطقه س.

خرداد (Gemini)

خردادماهی‌ها بیشتر واسه شخصیت دو گانه‌ای که دارن مشهور هستن. خرداد یکی از پر جنب و جوش‌ترین ماه‌های طالع‌شناسیه. متولد این ماه به آسونی کسل و بی‌حوصله می‌شه، خودانگیخته و بیشتر بدنبال آدرنالینه.

تنها سفر کردن واسه یه متولد ماه خرداد اصلا ترسناک نیس به این خاطر که اصلا براشون مهم نیس که کسی همراهشون باشه یا نه. به هر حال این فرد باید به مکانی سفر کنه که پر از هیجان و انرژی بالاست و اماکن ساکت و آروم اصلا براش مناسب نیس.

ایده‌آل‌ترین مقصد واسه تنها سفر کردن متولد ماه خرداد: تورنتو

تورنتو، مرکز استان انتاریو و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا هستش.
زندگی روزانه و شبونه این شهر بسیار خوشحال و با جنب و جوش و هیجان‌انگیزه. گردشگر می‌تونه فقط با قدم زدن در کوئین استریت وست از دیدن جاذبه‌های منطقه لذت ببره.

نوشته دیگر :   فهرست نامزدهای دریافت جایزه معماری سال ۲۰۱۷ منتشر شد

این شهر مهاجرپذیره و بخاطر این بیشتر از ۱۴۰ زبون زنده دنیا رو می‌تونید هنگام گشت زدن در شهر بشنوین و از این همه فرق فرهنگی هیجان‌زده شید.

معروف‌ترین جاذبه توریستی تورنتو برج ملی کاناداست. این برج ۵۵۳ متری دومین سازه بلند جهان بشمار می‌رود. تالار شهر تورنتو با سبک مدرن خود یکی از نشونه‌های جدا تورنتو حساب می‌شه. جزایر تورنتو بخشی از بزرگترین جامعه شهری بدون اتومبیل در شمال آمریکا هستش.

این جزایر به وسیله کشتی قابل دسترسی هستن.

بزرگترین موزه فرهنگ جهان و تاریخ طبیعی کانادا، با نام موزه سلطنتی انتاریو در تورنتو قرار داره. سومین باغ‌وحش بزرگ جهان، باغ‌وحش تورنتوست.

تیر (Cancer)

به طور کامل احساساتی و پرانرژی، یه متولد ماه تیر همیشه از پشتیبانی و همدردی دور و بریا خود بهره‌مند هستن. تیر ماهی‌ها به طور کامل وفادار و صادق هستن و بعضی وقتا می‌تونن با همدردی بسیار زیادی که با بقیه دارن و خدماتی که بی چشم‌داشتی که به اونا ارائه میدن از دست خود خسته شن.

تنها سفر کردن واسه تیرماهی خیلی هیجان‌انگیز نیس و نمی‌تونه تصور کنه که به تنهایی هم می‌توان خوش گذراند. اما به واسطه اینجور سفری می‌تونن آسایش و استراحت رو تجربه کنن که لایق اونم هستن.

ایده‌آل‌ترین مقصد واسه تنها سفر کردن متولد ماه تیر: جزیره بوراکای 

بوراکای در فیلیپین یکی از مقاصد گردشگریه که تقریبا همه توریست‌ها رو مسحور خودش می‌کنه؛ اینجا بهشت نقره‌ای زمینه. حموم آفتاب گرفتن در سواحل شن‌های طلایی در روز و شب‌نشینی در کنار دریا گوشه‌ای از تفریحات جذاب این جزیره بشمار می‌رود.

در این جزیره هر تفریح ساحلی و ورزش آبی که فکرش رو بکنین از جت اسکی و موج سواری گرفته تا غواصی و اسکی روی آب براتون آماده س.

به خاطر وسعت کوچیک، گشت و گذار در این جزیره کار راحتیه. اگه عاشق ماجراجویی هستین می تونین موتور کرایه کنین و سراسر جزیره رو بگردین. غواصی یکی دیگه از دلایل محبوبیت این جزیره س. در زیر این آب‌های فیروزه‌ای گنجینه‌ای از مرجان‌ها، تونل‌های آبی و غارها، ماجراجویان رو پر از شور و هیجان می‌کنن.

بوراکای بهشت شکم گردان هم بشمار می‌رود. در امتداد ساحل رستوران‌های جور واجور با غذاهای جورواجور پذیرای گردشگرانه.

سافاری، شیرجه از بالای صخره‌ها، غروب بی‌بدیل، قایق سواری، تفریحات ساحلی و شن‌های طلایی و آب‌های فیروزه‌ای از جمله جاذبه‌های این جزیره هستن.

مرداد (Leo)

با در نظر گرفتن ذات شیر، خیلی بعید نیس که یه متولد ماه مرداد زندگی رو با هیجان، قدرت‌طلبی و نیاز به دیده شدن و تشویق‌شدن ادامه بده.

یه مرداد ماهی همیشه دوست داره در مرکز توجه‌ها باشه و بخاطر این شاید تنها سفر کردن براش جذاب نباشه چون نمی‌تونه در جمع دوستان یا اعضای خونواده خودنمایی کنه و قدرتش رو به رخ بکشه. اما با در نظر گرفتن ذات اجتماعی و پر شوری که داره، خیلی راحت می‌تونه در سفر تنها هم رئیس جنگل بودنش رو نمایش دهد.

واسه شیر هیچ مقصدی بهتر از یه مکان قشنگتر، وسیع و هیجان‌انگیر نمی‌تونه جذاب باشه.

ایده‌آل‌ترین مقصد واسه تنها سفر کردن متولد ماه مرداد: ریکیاویک

ریکیاویک پایتخت کشور ایسلند و بزرگ‌ترین شهر این کشوره. این شهر مرکز فعالیت‌های فرهنگی ایسلند و یه مقصد گردشگری محبوبه.

تماشای تصاویر بی‌مثل کوهستان، آبشارها و ساختمون‌هایی به رنگ‌های روشن از جمله کارهاییه که می‌تونید در ریکیاویک انجام بدین. هوای این شهر بسیار پاکه و اکسیژن خالص رو وارد ریه‌های شما می‌کنه.

ریکیاویک هم اینکه پر از رستوران‌های جور واجور، گالری‌های هنری و اجراهای خیایبانی موزیک و نمایش در شبه و سفر به اون خاطره‌ای موندگار واسه یه متولد مرداد ماه رقم میزنه.

بازدید از فانوس دریایی Grótta، کلیسای هالگریم، موزه آربایر و دره لاگاردالور رو در اولویت بذارین.

شهریور (Virgo)

به عنوان یه پژوهشگر ثابت‌قدم، متولد ماه شهریور همیشه ترجیح می‌دهد با منطق و تحلیل به یافته های دلخواه برسه نه از روی غریزه و شهود.

ایده‌آل‌گرا و منظم بودن متولد این ماه باعث می‌شه که هیچوقت از روی احساسات تصمیم‌گیری نکنه و بدون داشتن برنامه مرتب هیچ کاری رو شروع نمی‌کنه. این موضوع در مورد سفرهایش هم نمونه داره.

تنها سفر کردن واسه شهریور ماهی موضوع مهمی نیس چون این توانایی رو داره که خودش به تنهایی همه حولوحوش رو در نظر بگیرین و حواسش به همه اتفاق‌های دور و بر باشه.

ایده‌آل‌ترین مقصد واسه تنها سفر کردن متولد ماه شهریور: آنتورپ

آنتورپ شهری در بلژیک است.یه متولد ماه شهریور می‌تونه خوب واسه بازدید از این شهرِ مسحورکننده با ساختمون‌های باستانی و مناظر هنری بی‌مثل برنامه سفر بچیند. قدم زدن در خیابون‌های سنگفرش شده‌ی آنتورپ و تماشای معماری بسیار زیبای بناهای قدیمی روح شهریوری رو به وجد می‌آورد.

بندر آنتورپ یکی از بزرگترین بنادر در دنیاس و از مهم‌ترین مراکز تجارت الماس در دنیا هم بشمار می‌رود. طوری که روزانه ۲۰۰ میلیون دلار الماس به این شهر وارد یا از اون خارج می‌شه.

یکی از جاذبه‌های گردشگری آنتورپ، کلیسای جامع  Onze-Lieve-Vrouwekathedraalه.